• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

به گزارش روابط عمومي شهرداری وشورای اسلامی سده لنجان؛ جلسه هماهنگی بزرگداشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و دهه بصیرت و میثاق با ولایت در شهر سده لنجان برگزار و  برنامه های این ایام تبیین شد

شهردار سده لنجان در این جلسه ضمن گرامیداشت این ایام بر لزوم اهمیت و جایگاه این مناسبت ها از تاریخ ٩ تا ١٩ دی ماه تاکید کرد و افزود: در این شرایط شیوع بیماری کرونا و اجرای محدودیت ها، برنامه های گرامیداشت این ایام در شهرستان با محوریت رسانه ها، فضای مجازی و همچنین آذین بندی و فضاسازی سطح شهر انجام خواهد شد.

حسین ناظم الرعایا افزود: تنها در صورت تغییر شرایط و طبق نظر کارشناسان بهداشت و درمان میتوانیم مراسمات را به صورت حضوری برگزار کنیم.

شهردار سده لنجان در ادامه دهه بصیرت را به عنوان تاریخ ماندگار در تقویم کشور یاد کرد و افزود: ایام الله دهه بصیرت شامل مناسبت های حماسه ٩دی، اولین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حمله شجاعانه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد، اربعین ترور دانشمند هسته ای کشور شهید محسن فخری زاده، سالگرد قیام مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ و مهمتر از همه، همزمانی این دهه با ایام فاطمیه است.

وی اظهار داشت: نامگذاری این ایام به نام «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» انجام گرفته و شعار محوری «بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی» برای آن انتخاب شده است.

 وی با تاکید بر اجرای برنامه های این دهه توسط تشکل ۶ای مردمی و ... افزود: تبیین ابعاد بصیرت با همکاری مردم و تشکل‌های مردمی جزو اولویت مسوولان است .

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم‌های جمعی باید تمامی برنامه‌های ویژه مناسبت‌های دهه بصیرت و میثاق با ولایت با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت رسانه‌های گروهی برگزار شود

شهردار سده لنجان خاطرنشان کرد: فعالان رسانه‌ای، فرهنگی و فضای مجازی در این مسیر همراه هستند و مانند گذشته یاریگر مسوولان باشند تا نسل انقلابی حضور پررنگ‌تری در این فضا داشته باشند و اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

نامگذاری روزهای دهه بصیرت

شهردار سده لنجان با بیان اینکه برنامه‌های دهه بصیرت و میثاق با ولایت در ۱۰ روز از نهم الی نوزدهم دیماه ۹۹ طرح‌ریزی و برگزار می‌شود، ابراز کرد: هشتم دی ماه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) و آغازگر این دهه به نام «بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی» نامگذاری شده است.

ناظم الرعایا با بیان اینکه ۹ دی به عنوان «بصیرت، ولایتمداری، حماسه عاشورایی» نام گرفته است، ابراز کرد: ۱۰ دی «بصیرت، اتحاد ملی، عبور از فتنه‌ها»، ۱۱ دی «بصیرت، خواص، پیروی از ولایت» و ۱۲ دی «بصیرت، ادیان الهی، آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (عج)» و روز ۱۳ دی «بصیرت، ملت حسینی و مکتب شهید سلیمانی» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه روز ۱۴ دی «بصیرت، تولی و تبری، بیداری اسلامی»، ۱۵ دی «بصیرت، استکبارستیزی، مقابله با نفوذ» و ۱۶ دی «بصیرت، تکریم سردار دل‌ها بزرگترین بدرقه جهانی» و همچنین روز ۱۷ دی به عنوان «بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی، جهاد هسته‌ای و دفاعی» نامگذاری شده است، گفت: روز ۱۸ دی «بصیرت، اقتدار ملی، سیلی به شیطان بزرگ» و روز ۱۹ دی «بصیرت، غیرت دینی، لحظه‌شناسی» نام گرفته است که به امید خدا برنامه‌های مرتبط با آن نیز برگزار می‌شود.