• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

نشست شهردار و رئیس شورای شهر با سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان

شهردار و رئیس شورا و جمعی از پرسنل شهرداری سده لنجان با سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان دیدار کردند.  

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی سده لنجان، شهردارسده لنجان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شایسته احمد فتحی به سمت سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان ، عنوان کرد:

خوشبختانه شهرداری سده لنجان در راستای حفظ ارزشهای معنوی که بخشی از آن میراث فرهنگی و بافت تاریخی می باشد همت گماشته و بخشی از آن را مرمت و به عنوان موزه مردم شناسی معرفی کرده است.

حسین ناظم الرعایا دراین دیدار، با اعلام آمادگی همکاری در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «میراث فرهنگی جزئی از هویت ماست در دوره تهاجم فرهنگی که تمدن غرب به دنبال تحمیل همه ابعاد فرهنگ خود به جهانیان است، باید به دنبال حفظ تمدن ایرانی اسلامی خود باشیم و حفظ این میراث از مهمترین اقدامات است.»

ناظم الرعایا ادامه داد: از نظر من گردشگری اولین صنعت دنیا و مهم‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به توسعه و تحول است. در دنیا کشورهای گردشگرپذیر را توسعه ‌یافته می‌دانند چرا که الزامات یک کشور توسعه ‌یافته باید وجود داشته باشد تا توریسم شکل بگیرد.

وی اضافه نمود: اهمیت گردشگری را می توان در مؤلفه هایی مانند افزایش درآمد برای مردم منطقه دانست که این افزایش با حضور گردشگر با هزینه هایی که در موارد مختلف و مورد احتیاج خود انجام می دهد، صورت می پذیرد.

در ادامه حمید رضا ادیبی رئیس شورای اسلامی شهر سده لنجان نیز ضمن تبریک به سرپرست جدید، اهمیت ویژه تر این اداره را نسبت به شهر سده لنجان و با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری و شورا خواستار شد

محمد فتحی نیز ضمن تشکر از مسئولین اظهار داشت: ارتباط شهرداری، شورای شهر و دیگر ارگان های شهرستان با اداره کل میراث فرهنگی موجب پیشبرد هرچه بهتر اهداف سازمان خواهد بود و امید است با توجه به ظرفیت بالقوه شهرسده لنجان و حضور گردشگران و با تعامل هرچه بیشتر شاهد معرفی هرچه بیشتر این شهرسده لنجان به گردشگران باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لنجان افزود: راه اندازی بوم گردی ها و واحدهای اقامتی جهت رفاه حال گردشگران، معرفی پتانسیل های گردشگری فرهنگی، تاریخی و مذهبی شهرستان و همچنین معرفی صنایع دستی شاخص شهرستان بخصوص شهر سده لنجان از جمله اهداف پیش روی این اداره می باشد.

در این نشست در خصوص ارائه راهبردهای لازم برای همکاری بین بخشی دستگاه ها و تعامل بیشتر در راستای معرفی جاذبه های شهرسده لنجان تصمیم گیری شد.
معرفی زمین هایی با چشم انداز و پتانسیل مناسب در شهر سده لنجان از سوی شهرداری به منظور معرفی به سرمایه گذاران متقاضی سرمایه گذاری در حوزه گردشگری با توجه به تهیه طرح جامع گردشگری منطقه توسط اداره میراث فرهنگی و برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برای جذب سرمایه گذار از مصوبات این نشست بود.

در ادامه در خصوص ثبت ساختمان موزه و نگارخانه شهر ، اخذ موافقت اصولی منطقه گردشگری شرق ، آماده سازی مطالعات و طرح اجرایی منطقه گردشگری غرب ، ثبت برنج شهر سده لنجان ، ثبت شهر سده لنجان به عنوان یکی از 22 منطقه گردشگری شهرستان لنجان توسط هیات دولت دولت بحث و تبادل نظر گردید.

همچنین در این نشست در خصوص هماهنگی شهرداری و اداره میراث فرهنگی در راستای طراحی و چاپ بروشور و نقشه گردشگری شهرستان و تعامل شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای تحقق اهداف گردشگری شهری تصمیم گیری شد.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی سده لنجان

IMG
IMG
IMG
IMG
IMG
IMG
IMG
IMG