• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

دعوت از مردم برای مشارکت در پروژه‌های سودآور شهرداری

مهدی خدایی شهردار سده لنجان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: حقیقتأ دریچه نگاه و رصد عالمانه و همه جانبه ایشان از مسائل داخلی و جهانی نشان دهنده درایت و بصیرت و اندیشه های متعالی و مثال زدنی ایشان است و ریل حرکت ما و همه دستگاه ها و ملت نیز در سال جدید در مسیر تحقق اهداف و منویات و مطالبات معظم له خواهد بود که هدفی جز فتح قله های رفیع عزت و پیشرفت را برای ایران سربلند و همیشه اسلامی دنبال نمی کنند.

شهردار سده لنجان ادامه داد: شهرداری به عنوان نهادی اجتماعی و خدمت رسان از محورهای تولید عمران و آبادانی و ثروت در کشور است و همانطور که تاکنون آنچه تحت عنوان دستاوردها و موفقیت ها مطرح می باشد، در سایه مشارکت و همراهی مردم فهیم و نجیب بوده، لکن تلاش می کنیم تا متناسب با سیاست های اعلامی و نامگذاری رهبری عزیزمان، امسال از دریچه ای نو به تقویت مشارکت مردمی در اقتصاد شهری بنگریم و برای شکوفایی مضاعف این حوزه آستین همت بالا بزنیم.

وی  از آمادگی کامل شهرداری سده لنجان جهت همراهی و هم افزایی با دولت محترم و سایر قوا جهت تحقق شعار ملی امسال تاکید کرد و از تشکیل کمیته‌ای در این نهاد جهت احصای راهکارهای تحقق هرچه بهتر این مهم در آینده‌ای نزدیک خبر داد. 

خدایی افزود فرهنگ‌سازی و بسترسازی مناسب برای مشارکت کل جامعه در ساخت محیط زندگی یکی از مهم‌ترین راهکارهای توسعه شهر محسوب می‌شود. از طریق توسعه فرهنگ مشارکت، انگیزش، تدوین و اجرای طرح جامع توسعه شهری، ایجاد و تقویت فضای کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، ایجاد زیرساخت‌های قانونی، مدیریت خلاق و داشتن طرح‌های فنی و اقتصادی می‌توان مشارکت بخش خصوصی محلی را در پروژه‌های شهری ترغیب کرد.

وی افزود توسعه شهری خود منجر به توسعه ملی و کشور خواهد شد. بدین جهت سیاستگذاران و مدیران ارشد شهری باید بکوشند با نگاهی کلی‌نگرانه و توسعه‌گر سیستمی به جذب و جلب تمامی مشارکت‌های ممکن و آزادسازی پتانسیل‌های موجود و خلق توانایی‌های جدید بپردازند.

خدایی اظهار داشت مشارکت، یک همکاری داوطلبانه مردم در برنامه‌های عمومی است که موجب توسعه شهر می‌شود. بدیهی است که شهروندان در صورتی از زندگی شهری لذت خواهند برد که محیط شهر و پیرامون آن برایشان لذت‌بخش و مفرح به نظر آید و این موضوع تنها زمانی رخ خواهد داد که عملکرد شهرداری در درون شهر مناسب و بهره‌ور باشد.

مهدی خدایی افزود شهروندان باید به عنوان یکی از ارکان موفقیت پروژه‌ها شناخته شده و در اجرای این پروژه‌ها مشارکت داده شوند و این امر با تمرکززدایی و واگذاری امور به بخش‌های غیر دولتی و محلی محقق می‌شود.

شهردار سده لنجان با بیان اینکه انجام پروژه مشارکتی در اوضاع رکود کار بسیار مشکلی است که ما در سال جدید برای آن برنامه ریزی داریم افزود: یکسری پروژه های شهری عام المنفعه هست که امکان سرمایه گذاری اشخاص در آن وجود ندارد ولی یکسری پروژه‌هایی که می تواند سودآور باشد توسط مدیریت شهری مشخص می شود و شهرداری بر حسب همین اعلام از مردم درخواست مشارکت می کند.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد با ارائه طرحهای درامد زا و سود اور به شهرداری مراجعه نمایند و مدیریت شهری نیز پس از بررسی و تصویب طرحهای مشارکتی از شهروندان حمایت خواهد کرد.

#مناسبت_شهر

#روایت_شهر