• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

توجه به ضوابط و مقررات شهرداری در حوزه شهرسازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص معاملات و خودداری از افزایش بی‌رویه و غیرمعقول قیمت‌ها و اجاره‌ها در صنف املاک برای شهرداری حائز اهمیت است.
حمید شهبازی شهردار سده لنجان در جلسه مشترک با فعالین صنف املاک به تبیین برنامه‌های شهرداری در حوزه شهرسازی، زمین و املاک پرداخت و اظهار داشت: انتظارات شهرداری در دو حوزه حائز اهمیت است. اول، توجه به ضوابط و مقررات شهرداری در حوزه شهرسازی و آگاهی بخشی به مردم در خصوص معاملات و صداقت و درستی در کسب‌وکار و دوم، خودداری از افزایش بی‌رویه و غیرمعقول قیمت‌ها و اجاره‌ها و تلاش برای ایجاد جاذبه در خریدوفروش و اجاره املاک به‌شرط رعایت اصل انصاف و امانت‌داری و قیمت‌گذاری‌های واقعی.
حمید شهبازی با اشاره به لزوم توجه بیشتر مشارکت مردم گفت: ازآنجاکه همواره یکی از معضلات شهر، مسائل مربوط به املاک و اراضی سطح شهر بوده است، باید مسائل مربوط به این حوزه در اختیار متصدیان این امر قرار گیرد تا بدین ترتیب معاملات صورت گرفته بر اساس قوانین مدون انجام پذیرد.
وی افزود: فعالیت مشاورین املاک باید با اخذ مجوزهای قانونی صورت پذیرد، تصریح کرد: اگرچه بسیاری از شهروندان بر اساس ذهنیت‌های ایجادشده از شهرداری واهمه دارند، اما بی‌شک سعی شهرداری همواره بر رعایت قوانین بوده است تا محلات مختلف شهری از بهترین شرایط ممکن برخوردار شوند.
وی با اشاره به برخی تخلف‌های صورت گرفته در حوزه املاک خاطرنشان کرد: مشاورین املاک باید قوانین مرتبط با این حوزه را رعایت کرده و در برخورد با برخی از تخلفات مانند عدم همسانی محل فعالیت دفاتر مشاورین املاک با محل ثبت مجوز و... رعایت همکاری لازم را با شهرداری و اتحادیه مشاورین املاک داشته باشند
شهردار سده لنجان تأکید کرد: متصدی واحدهای مشاورین املاک باید اطلاعات مناسبی را در زمینه قوانین ثبتی، شهری، آئین نگارش و... داشته باشند، اما متأسفانه بعضاً این‌گونه نیست و شاهد قواعد و اصطلاحات نادرست برخی مشاورین املاک در سطح شهر هستیم.
شهبازی بابیان اینکه وظیفه مشاورین املاک، ارائه مشاوره صحیح به مردم است، تصریح کرد: امضاء یک قرارداد درواقع شروع یک تعهد است که در دنیای کنونی تأثیرات مثبت مشاوره صحیح در جهت بازدهی بیشتر به اثبات رسیده است وی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه اگر یک تخلف در زمینه معاملات املاک صورت پذیرد، صاحب پروانه آن واحد مشاور املاک پاسخگو خواهد بود، لذا برای جلوگیری از این امر باید تمامی قوانین نظام صنفی از سوی مشاورین املاک انجام گیرد.
در ادامه فلامرز فتاحپور عضو کمسیون معاملات شهرداری ضمن تایید سخنان شهردار ادامه داد برای جلوگیری از مشکلات حاصله برای این صنف، آماده برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین پاسخ‌دهی به قوانین ساخت‌وساز هستیم افزود امیدواریم با تشکیل چنین جلساتی مشکلات پیش رو را در این خصوص هموار کنیم تا شهروندان به‌راحتی به شهرداری مراجعه و مشکلاتشان حل شود. از سوی دیگر ارتباط و همکاری متقابل شهرداری و اتحادیه مشاورین املاک می‌تواند به ارائه خدمات بهتر منجر شود.
درپایان مجتبی ادیبی رئیس شورای اسلامی شهر سده لنجان گفت برگزاری جلسات با مشاورین املاک می‌تواند توسعه اقتصادی شهر را افزایش و راه را برای مهاجرین و سرمایه گذاران هموار کند .

 

IMG 0667