• تلفن تماس:

    031-52432323 و 52432331-031

  • پست الکترونیک:

    info@sh-sedehlenjan.ir

در دیدار مردمی مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی سده لنجان مطرح شد

جلب اعتماد شهروندان به عنوان بزرگ ترین سرمایه شهرداری در مدیریت شهری مطرح است

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سده لنجان

نشست مدیریت شهری دوره پنجم شورای اسلامی شهر سده لنجان در مسجد امام حسین (ع) برگزار شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده توسط اعضای شورای شهر و شهردار سده لنجان، دیدارهای محله ای و پاسخگویی چهره به چهره با مردم، در این دور به مسجد امام حسین (ع) رسید.

در این نشست که 12 دیماه در مسجد امام حسین (ع) با حضور گسترده شهروندان برگزار شد ، حسین ناظم الرعایا ضمن تشکر از دست اندر کاران برگزاری این نشست اعلام داشت که با هماهنگی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر سده لنجان ، قرار است دیدار های مردمی هر سه ماه یکباربرگزار گردد.

شهردار سده لنجان گفت: رکود اقتصادی حاکم بر کشور کار را نه تنها برای شهرداری سده لنجان، که برای همه شهرداری‌ها سخت کرده است. با این حال با برنامه ریزی‌هایی که درمدیریت شهری انجام می‌شود و با توجه به سنجش پذیری برنامه ها، با وجود مشکلات اقتصادی سال جاری وضعیت بهتری را برای شهر تخمین می‌زنیم.

 وی با تاکید بر اهمیت استمرار خدمات رسانی از سوی شهرداری سده لنجان به شهروندان تصریح کرد: با افزایش میزان ارائه خدمات‌ از سوی شهرداری برای شهروندان انتظارات و مطالبات بیشتری نیز شکل می‌گیرد و به نوعی زمینه تلاش و همت بیشتری را فراهم می سازد چراکه رفاه عمومی شهروندان از اولویت های مدیریت شهری بوده و شهرداری و شواری شهر سده لنجان تلاش می کنند تا پیوسته بیشترین خدمات را به شهروندان ارائه نمایند.

ناظم الرعایااظهار کرد: یک فصل جدید در شهرداری سده لنجان  آغاز شده است، تکریم و پاسخگویی نسبت به ارباب‌رجوع از اولویت کاری کارمندان این اداره است چرا که این مردم هستند که این پست و جایگاه را به ما دادند لذا شایسته بهترین برخوردند.

شهردارسده لنجان با اشاره به بدهی های شهرداری به پیمانکاران و سایر موارد دیگر، اضافه کرد: مدیر آن است که در بی‌پولی بتواند مجموعه خود را مدیریت کند مگر نه هر مدیری می‌تواند با پول مدیریت و کار کند.

وی افزود با پیگیری های مدیریت دوره پنجم تا اواخر اسفند ماه حدود ۹۰۰ انشعاب فاضلاب در شهر وصل شده که طی هماهنگی های به عمل آمده با شورا و رفاه حال شهروندان نامه معرفی به اداره آب از طرف شهرداری بدون در نظر گرفتن بدهی های شخص صادر می گردد و افرود یکی از مشکلات مهم شهر معابرو کوچه هاست که تا پروژه فاضلاب شهر به اتمام نرسد نمی توان لکه گیری و آسفالت کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ترمیم ترانشه ها و لکه گیری وآسفالت از پیش پا افتاده‌ترین اقدامات شهرداری‌ها است و اینکه واقعا یکی از درخواستهای به حق شهروندان است ، گفت: شهروندان مطمئن باشند این موضوع به طور جد پیگیری خواهد شد و پس از افتتاح پروژه فاضلاب شهری کلیه کوچه ها و معابر شهر ترمیم و آسفالت می شود..

وی اذعان داشت: در آینده نزدیک شاهد تغییرات اساسی در وضعیت ظاهری شهر خواهیم بود که این امر مهم با تلاش و همکاری همشهریان امکان پذیر خواهد بود.

وی یادآورشد: در بحث تجهیز پارکهای سطح شهر با یک بررسی کلی و در نظر گرفتن استاندارها وسایل بازی سفارش داده که در آینده در محل مورد نظر خود نصب خواهند شد.

حسین ناظم الرعایا اظهار داشت: مشکل دیگر شهر اراضی صنایع دفاع و اشخاصی که ادعای مالکیت در قسمتهای مختلف  شهر دارند ، این ادعاها باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شد که مدیریت شهری به جد باهمکاری اداره ثبت و ادارات مربوطه پیگیر این مسایل می باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه های شهر فقط متعلق به ما نیست بلکه متعلق به آیندگانی است که قرار است دراین شهر زندگی کنند افزود با توجه به رکود مالی و عدم در آمدها ، مدیریت شهری ناچار است به فروش اراضی روی آورد  ، من این قول را به اعضای شورای اسلامی هم دادم از زمانیکه من به سمت شهردار انتخاب شدم آنچه که در دوره جدید تحویل اینجانب شد از دارایی ها تا املاک و اراضی در پایان دوره پنجم سعی داریم کم که نشود بلکه بیشتر تحویل دوره بعد دهیم .

ناظم الرعایا با اشاره به اینکه شهرداری سده لنجان به سمت نوعی از آبیاری پایدار حرکت می کند، اظهارکرد: شهرداری سده لنجان کم آبی را به خوبی حس کرده و من معتقدم خشکسالی یک بحران نیست بلکه یک واقعیت است زیرا سالهای سال است که با آن دست به گریبان هستیم اما اگر بحران بود یک سال، یک ماه و یا مدت زمانی مشخص با آن درگیر بودیم

شهردار سده لنجان ادامه داد با توجه به شرایط کم آبی نباید شهر سده لنجان را به سمت توسعه فضای سبز سطحی پیش ببریم بلکه باید توسعه حجمی را در برنامه قرار دهیم و درختان مقاوم به خشکسالی را بیشتر بکاریم.در بحث آبیاری عرصه های فضای سبز، پارکها و کمربندهای سبز با مد نظر قرار دادن بحران کم آبی به دنبال تلفیق منابع آبی با یکدیگر هستیم .

وی با بیان اینکه سعی داریم با سه رکن حیاتی و جدی یعنی شهروندان، شهر و مدیریت شهری در یک تعامل درست و با یک رویکرد مبتنی بر مسایل اجتماعی و فرهنگی در این راه گام برداریم، اظهارکرد: خوشحال هستیم که مجموعه مدیریت شهری در این دوره به نقطه ای رسید که  امروز فلسفه وجودی شهرداری ها در کشور و نگاه مردم متحول شد. تبدیل کردن مجموعه مدیریت شهری از یک سازمان خدماتی به نهادی اجتماعی و در خدمت مردم بودن در شئونات مختلف زندگی اتفاقی است که در شهر سده لنجان رخ داد و به تبع آن به دیگر شهرها هم اثر گذاری می کند و توقع و نگاه مردم از شهرداری ها امروز متفاوت شده است.

ناظم الرعایا در خصوص برنامه های خود گفت به روز رسانی ، پویائی و کارآمدتر نمودن سیستم شهرداری یکی دیگر از برنامه هائی است که باید به آن توجه شود.

وی در پایان افزود ما اگر دست به دست هم دهیم می توانیم یک ید واحد تشکیل دهیم و از پیچ تاریخی و سرنوشت ساز که کل کشور گریبان گیر آن شده و مقدار زیاد این مشکلات از بیرون کشور به ما تحمیل شده به خوبی و بهترین نحو بگذاریم.

در ادامه حمید رضا ادیبی ریاست شورای اسلامی شهر سده لنجان به ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر پرداخت و مهمترین دغدغه های شورای اسلامی شهر را طی چند ماه ماه گذشته حول هفت محور اصلی :فاضلاب شهر – حمل و نقل –ساماندهی پسماند – ساماندهی بهشت مطهر –اشتغال جوانان شهر – تجمیع و ساماندهی دامداریهای سطح شهرو پیگیری مطالبات مردم از طرف مسئولین عنوان نمود و توضیحاتی را در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه پیگیری پروژه لوله گذاری فاضلاب شهر و تسریع کار با دو گروه پیمانکار رسیدگی به انتقال آب و برق و گاز به بخش کارگاههای مزاحم شهری جهت جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای جوانان شهر – پیگیری لازم جهت تجمیع و ساماندهی دامداریهای سطح شهر در راستای رسیدگی به بهداشت و محیط زیست شهر با توجه به مشکلات عدیده بین بخشی و غیره ... پرداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر سده لنجان با بیان اینکه یکی از وظایف شورا اسلامی شهر مطلع کردن شهروندان از بودجه شهرداری است افزود بودجه شهرداری در سال 96 مبلغ 500/13 میلیارد تومان پیشنهاد شد که با تلاش و کوشش پرسنل خدوم شهرداری و با توجه به شرایط بحرانی اقتصاد کشور مبلغ 400/11 میلیاردتومان محقق شد که شهرداری سده لنجان رتبه اول درصد تحقق بودجه در شهرستان را کسب نمود.

رییس شورای اسلامی شهر سده لنجان یکی ازافتخارات مدیریت شهری سده لنجان  شهرداری سده لنجان را تحقق بیش از 60در صد بودجه را صرف پروژه های عمرانی دانست و افزود با توجه به اینکه عملا و قانونا 40 در صد بودجه شهرداریها صرف خدمات عمرانی می شود ، این عمل را در کشور هم بی سابقه دانست و ادامه داد اگر درآمدهای شهرداری را از سال 94 تا 96 مقایسه کنیم متوجه می شویم که مدیریت شهری سده لنجان شعار مقام معظم رهبری (اقتصاد مقاومتی - اقدام و عمل) را به عینه محقق کرده است

ادیبی در پایان به مباحث آموزشی و فرهنکی شهر اشاره کرد و افزود اگر همکاری و مشارکت مردم با شهرداری صورت نگیرد شهرداری در خدمات رسانی ناتوان خواهد شد اظهار کرد: مشارکت مردم و خدمت‌گذاران آنها در مجموعه مدیریت شهری بستری برای خدمات‌رسانی بهتر را فراهم می‌کند و شهری مطلوب‌تر را می‌سازد.

در ادامه شهروندان حاضر در جلسه به ارائه سوالات خود پرداختند که مسئولین شهرداری ، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر به ارائه جوابهای لازم در خصوص سوالات پرداختند.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی سده لنجان